עד כמה זה חשוב לנו בתור בעלי עסקים?

חווית משתמש הינה תחום רחב אשר כולל את היחסים המתקיימים בין המשתמש לבין בית העסק. אם זה מבחינת השירותים/המוצרים שלו, או גלישה באתר התדמיתי של הבית העסק. חוויה אמיתית אינה צריכה הסברים אלה הכול מסודר  בצורה קלה, פשוטה וברורה.

על מנת ליצור חוויות משתמש טובה ואיכותית עלינו להפקיד על תהליך מסודר בכל תחום שנוגע לשירותים או למוצר שאנו מוכרים, החל מחלק של התכנון של המוצר/שירות, השיווק ועיצוב וממשק המשתמש.

מאפייני חווית המשתמש

התחום של חווית המשתמש הינו כמו נאמר תחום רחב שיש לו הרבה מאוד מאפיינים עלינו להשים דגש רב על מאפיינים הללו כגון: שיווק, נגישות, עיצוב גרפי, עיצוב אינטראקטיבי לקהל הצעיר היותר(גילאים 18-35).

איפה אנו פוגשים את חווית המשתמש?

החוויה פוגשת אותנו בכל מקום אפשרי החל מפתיחת חשבון בנק עד לגלישה באתרים בסלולר.  לכל החוויות הללו ישנו גורם מרכזי משותף הוא חוויה האנושית. כולנו מחפשים את פשטות, הנחות, והכי חשוב שהיה נגיש.  המטרה המרכזית של העיצוב באתרים היא מאוד ברורה היא בעצם הנעה לפעולה

המטרה המרכזית של עיצוב היא מאוד ברורה היא הנעה לפעולה, לגורם למשתמש לעשות משהו.

חשוב לזכור שדרך העיצוב אנו יכולים להניע משתמשים לפעולה ובנוסף ליצור להם חוויות משתמש פשוטה, קלה ומריביה.

מספר עקרונות חשובים בעיצוב אנחנו צריכים לדעת על מנת ליצור חוויות משתמש טובה: 

1.השתמש בשפה שקהל היעד מבין: 

השפה בהרבה מאוד אתרי אינטרנט מתחלק לשני שפות מרכזיות: לשפה חברתית או לשפה גבוה.

את השפה הגבוה אנחנו בדרך כלל יכולים למצוא באתרים מממשלתיים אולי בשפה חברתית אתרים שונים ברשת אינטרנט שרוצים ליצור סוג של חברות ויראלית עם הגולש.

השאלה שנשאלת לאיזה שפה אנו צריכים להתאים את האתר שלנו? התשובה הכי טובה שאני יכול להמליץ עליה היא שפה פשוטה שקהל היעד שלכם מבין, ולכן חשוב מאוד באפיון האתר לקבוע מי קהל היעד, כי יש לו השפעה מאוד גדולה על האתר שלנו.

2. פרסונליזציה: 

התאמת תוכן למשתמשי האתר, לדוגמא אם אתם בונים האתר לגילאי 50+ האתר חייב להיות בגופן גדול, עיצוב פשוט, שכל המידע נגיש ולא מסובך להתמצא באתר.

3. התאמה למובייל: 

בעידן הטכנולוגי שרוב המשתמשים שלנו מגיעים מטלפונים הניידים חשוב מאוד שאתר היה מותאם למוביל,

מבחינת מהירות טעינה (שתהיה טעינה מהירה), שאתר לא נגלל ימינה או שמואלה.

4. תוכן בעל ערך, אמינות ושקיפות: 

חשוב מאוד שכל התכנים שאתם הולכים לעלות לאתר היו בעלי הערך, ושהם יצרו אמינות ושקיפות.

5. זכרו שחוויות משתמש לא מסתיימת: 

בעולם הדיגיטלי שמשתנה, התהליך של עיצוב חוויות המשתמש הוא תהליך שאינו נגמר.

עלינו להיות קשובים לתגובות שאנו מקבלים משתמשי האתר, על מנת לראות שבאמת חוויות משתמש נוחה.

למרות שחוויות משתמש אף פעם לא מסתיימת חשוב לומר שלעיתים שינוי גדול עלול להרוס את כל  חוויות המשתמש המדהימה שיצרתם.

לסיכום חווית משתמש זה דבר שתמיד צריך לדאוג לו, ברגע שתהיה חווית משתמש מדהימה אתם תזכו ביותר לקוחות חדשים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *